Waar en hoe klacht indienen?

Een klacht indienen bij de Algemene Directie Economische Inspectie kunt u online of schriftelijk.

Een klacht online indienen

U kunt uw klacht rechtstreeks indienen vanaf deze website.

Uw klacht wordt rechtstreeks naar de Algemene Directie Economische Inspectie gestuurd.

Dien nu online een klacht in. (Mocht u technische problemen ondervinden bij het invullen van het online klachtenformulier, zend dan een e-mail naar eco.inspec.di@economie.fgov.be .)

 

De Algemene Directie Economische Inspectie ten dienste van de burgers

De Algemene Directie Economische Inspectie staat ook tot uw dienst als u liever een persoonlijk contact hebt met een van haar personeelsleden. U kunt zich naar een van onze kantoren begeven. U kunt er terecht van 9 uur tot 17 uur.

  • Als handelaar, kunt u er informeren naar uw verplichtingen;

  • Als consument, kunt u er uw rechten ontdekken. 

De Algemene Directie Economische Inspectie is met haar zeven regionale directies op het ganse Belgische grondgebied aanwezig.

  • Brussels Hoofdstedelijk Gewest + faciliteitengemeenten
  • provincies Oost- en West-Vlaanderen
  • provincies Antwerpen en Limburg
  • provincies Luik en Luxemburg
  • provincie Henegouwen
  • provincie Vlaams-Brabant
  • provincies Waals-Brabant en Namen

Naast haar regionale directies telt de Algemene Directie Economische Inspectie ook vijf centrale directies in Brussel, waarvan drie gespecialiseerde.

Geschillen en klachten

Algemene Directie Economische Inspectie - Front Office

FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie
Algemene Directie Economische Inspectie
Centrale Diensten – Front Office

NG III, 3e verdieping 
Koning Albert II-laan 16
1000 Brussel

Tel.: 02 277 54 84
Fax: 02 277 54 52
E-mail: eco.inspec.fo@economie.fgov.be